Zmiana rozmiaru tekstu

-A A +A

XI Międzynarodowa Konferencja Naukowa Etyki Mediów 24-25 V 2017

„Zaufanie w mediach – zaufanie do mediów. Trust in the media” to temat przewodni organizowanej przez Instytut Dziennikarstwa I Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie i Sekcję „Aksjologii Komunikowania” Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej XI Konferencji Naukowej Etyki Mediów.

Konferencja odbędzie się w Krakowie w dniach 24-25 maja 2017 roku przy ul. Bobrzyńskiego 10, w budynku Biblioteki Głównej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.

Jest to już jedenasta edycja Konferencji Naukowej Etyki Mediów, konferencji których organizacja została zapoczątkowana w 2007 roku.

Przewodniczący konferencji ks. dr hab. Michał Drożdż, prof. UPJPII – dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej w zaproszeniu do udziału w konferencji napisał min. „…Zaufanie jest zasadniczo darem osobowym, dlatego też w przestrzeni komunikowania medialnego nie można pominąć perspektywy osobowych relacji opartych na zaufaniu, czego wyrazem jest uznawanie dziennikarstwa jako zawodu zaufania publicznego. Zaufanie w mediach i zaufanie do mediów stanowią także wyznacznik jakości relacji społecznych i jakości mediów…”

W czasie trwania konferencji analizowane będą z różnych perspektyw medioznawczych, między innymi, następujące problemy związane z zaufaniem w mediach i zaufaniem do mediów:

  • zaufanie jako wartość relacji społecznych i relacji medialnych, rankingi zaufania;
  • zaufanie  w mediach jako miara ludzkiego oblicza mediów;
  • media godne i „niegodne” zaufania;
  • przyczyny i konsekwencje utraty zaufania odbiorców mediów;
  • dziennikarstwo jako zawód zaufania publicznego;
  • zaufanie do mediów jako miara ich jakości i wiarygodności;
  • potrzeba zaufania w debacie publicznej i komunikowaniu politycznym;
  • odpowiedzialność mediów za budowanie społeczeństwa opartego na zaufaniu;
  • zaufanie w świecie wirtualnej anonimowości;
  • internetowe zagrożenia i nadużycia zaufania;
  • zaufanie jako ochrona prywatności w mediach społecznościowych;
  • zaufanie w komunikowaniu perswazyjnym: reklama i marketing;
  • zaufanie w public relations i media relations;
  • edukacja medialna w kontekście zaufania.

Po zakończeniu konferencji planowane jest wydanie dwóch tematycznych monografii. Publikacje wydawane są w ramach serii: Etyka mediów przez Wydawnictwo Biblos. Dotychczas ukazało się już trzynaście pozycji, a trzy kolejne są już w końcowej fazie wydawniczej.

 Program XI Międzynarodowa Konferencja Naukowa Etyki Mediów

Przewodniczący Konferencji
ks. dr hab. Michał Drożdż, prof. UPJPII

Sekretarz Konferencji
dr Katarzyna Drąg

kontakt: 
e-mail: etykamediow@upjp2.edu.pl 
tel. 503402416

Szczegóły dotyczące konferencji znajdują się na stronie: http://www.etykamediow.pl/

  Zaproszenie - XI Międzynarodowa Konferencja Naukowa Etyki Mediów

Wydawnictwo naukowe

Jednostki dydaktyczne

Telewizja JP2TV

Radio Bonus

Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie Wszelkie prawa zastrzeżone przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie 2017