Pokaż mi dobry świat
Celem konkursu jest uchwycenie dobra, które wydarza się w rzeczywistości. Widać je w ludzkich działaniach, postawach i relacjach. Dobro może przejawiać się na różne sposoby i łączy się z wieloma wartościami. Konkurs jest odpowiedzią na potoki negatywnych treści w mediach o większej klikalności i wysokich wynikach sprzedaży. Dobro jest mniej medialne, a zatem trudniej zrobić materiał, który będzie interesujący, będzie zatrzymywał uwagę widza i zarazem pokazywał ludzi, którzy swoimi działaniami i postawami budują dobry świat.
-
Rozejrzyj się wokół siebie.
-
Poszukaj dobra.
-
Wybierz z poniższych propozycji jedną kategorię, jeden gatunek, dostosuj czas trwania swojego dziennikarskiego utworu lub liczbę materiałów.
-
Język – tekst: 4 strony A4
artykuł, reportaż. -
Język – dźwięk: 8–10 minut
reportaż, audycja, wywiad. -
Multimedia – obraz, dźwięk, tekst
reportaż 8–10 minut,
felieton filmowy 8–10 minut,
fotoreportaż 10 zdjęć,
post, rolka cykl 10 postów do mediów społecznościowych,
vlog 8–10 minut.
-
-
Zamieść swoją pracę na wybranej platformie elektronicznej (np. YouTube, dysk Google) lub w przypadku tekstów pisanych plik pdf.
-
Przyślij do nas zgłoszenie w postaci maila, w treści wpisz imię i nazwisko autora, na adres mediavalor@upjp2.edu.pl, do maila dołącz
-
plik pdf w przypadku tekstu,
-
plik mp4 lub link w przypadku materiałów dźwiękowych,
-
link w przypadku materiałów multimedialnych,
-
skan regulaminu i RODO podpisany przez autora i opiekuna (w przypadku, gdy autorem jest osoba niepełnoletnia).
-
Jeden uczestnik przesyła jeden materiał. Jury, w którym zasiądą dziennikarze i naukowcy wybierze i nagrodzi najlepsze prace. Pula nagród to 16 000 zł.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 10 maja 2024. Wręczenie nagród podczas gali finałowej 21 maja 2024.
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą Społeczna Odpowiedzialność Nauki,
tytuł projektu „Forum Standardów Etycznych Mediów w Polsce”, nr projektu SONP/SP/550473/2022,
kwota dofinansowania 158 356 zł, całkowita wartość projektu 183 000 zł.
Konkurs Media Valor rozstrzygnięty!
Celem konkursu było uchwycenie dobra, które wydarza się w rzeczywistości. Widać je w ludzkich działaniach, postawach i relacjach. Dobro może przejawiać się na różne sposoby i łączy się z wieloma wartościami. Konkurs jest odpowiedzią na potoki negatywnych treści w mediach o większej klikalności i wysokich wynikach sprzedaży. Dobro jest mniej medialne, a zatem trudniej zrobić materiał, który będzie interesujący, będzie zatrzymywał uwagę widza i zarazem pokazywał ludzi, którzy swoimi działaniami i postawami budują dobry świat.
Spośród 30 nadesłanych prac Jury przyznało trzy nagrody główne oraz cztery wyróżnienia. Werdykt został odczytany podczas gali. Nagrodzeni do końca nie znali przyznanych miejsc.
Nagrody główne otrzymali:
- I miejsce: Karolina Bania, nagroda: 5000 zł
- II miejsce: Katarzyna Błachut, nagroda: 4000 zł
- III miejsce: Mateusz Reptak, nagroda: 3000 zł
Cztery wyróżnienia, każde po 1000 zł, otrzymali: Filip Kuczała, Julia Adrianna Hołyńska, Natalia Toropiła, Mateusz Pilch.
e-mail mediavalor@upjp2.edu.pl
prof. dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński
medioznawca i literaturoznawca, prodziekan ds. kształcenia i studentów Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
prof. ucz. dr hab. Józef Kloch
medioznawca, twórca mediów katolickich, duchowny rzymskokatolicki
red. Olimpia Górska
dziennikarka i prezenterka TVP, pracownik naukowy Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie
red. Monika Meleń
reportażystka i dokumentalistka TVP, laureatka wielu nagród festiwali polskich i zagranicznych, ambasadorka Kampami Małopolska Ekonomia Społeczna „Więcej Dobra”
red. Bożydar Pająk
dziennikarz, reporter Ekspresu dla Reporterów TVP, prowadzi swój kanał na YouTube REPOspolita TV
red. Beata Plaza
dziennikarka Radia Złote Przeboje
dr Seweryn Puchała
artysta fotografik, pracownik naukowy Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, duchowny rzymskokatolicki
mgr Dawid Kaczmarczyk
badacz nowych mediów i nowych technologii, kierownik Laboratorium Wirtualnej Rzeczywistości i Edukacyjnego Laboratorium Mediów Społecznościowych UPJPII, pracownik naukowy Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie